Göteborg.

Jag är för två dagar sedan hemkommen från Göteborg. Det var så skönt att komma bort härifrån, från Stockholm. Första kvällen på onsdagen i Göteborg var ganska lugn. Jag hängde med min bror som jag även bodde hos. På torsdagen var jag och besökte Pelle där han ligger och vilar. Det var fruktansvärt påfrestande. Jag satt där och pratade med honom och det kändes faktiskt lite som att han lyssnade. Det ironiska var att kyrkogården såg ut som ett paradis. Fåglarna sjöng, solen sken, gräset, träden och blommorna glittrade i olika färger. Det kändes som att jag var i himlen och i helvetet samtidigt. Det var iallafall skönt att få sitta där på något sätt...

Efter det åkte jag och grillade med några sjuksköterskor som jag känner som jobbar på Sahlgrenska sjukhuset. Det var på landet där Johan bor och det var hur underbart som helst att slippa storstadshetsen. Efter det åkte jag till Kellys och mötte upp Gustav, Mirre, Malin med flera. När jag skulle hem så promenerade jag och en som heter Carl (som också var på Kellys) från Järtorget till Korsvägen. Vi kände inte varandra men vi började prata om allt mellan himmel och jord. Det var så skönt att kunna prata med någon man inte alls känner om sådant.

På fredagen hängde jag med Sofia i kungsparken. Vi köpte baguetter vid järtorget och promenerade till kungsparken. Där satt vi på en filt och njöt av tillvaron. Sedan träffade jag Victoria och Vickie för lite middag och efter det vidare till kungsparken igen för förfest innan freakshow. Där träffade jag Sara och vi åkte sedan till centralen för att möta upp Sophie som var påväg från Stockholm. Efter det var vi hos Sara och fixade oss för att slutligen bege oss till freakshow. Där var ett antal jag kände, kändes nästan som hemma. Det som jag var lite tveksam till var musiken. Tyckte dom mest spelade house/techno musik med en avstickare---> typ Spice Girls. Det kanske bara var en engångsföreteelse. Förhoppningsvis. Det roliga med freakshow var att man fick ta med egen alkohol. Billigt och smidigt! På lördagen var det dags att ta tåget hem till Stockholm...
Over and out!

















'


Kommentarer
Postat av: kim

hehe pandan i ballerinakjolen var nice ;-)

skämt åsido jag är glad att du fått ha lite trevligt samkväm istället för tristessen med tankar och tråkigt jobb 24/7 :-)

2010-06-07 @ 20:59:14
URL: http://thinkblonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0