Oh´s!

Sahara Hotnights är ett band som jag började lyssna på när jag var 16. Jag avgudade dem. När skiva nummer tre och fyra kom så tyckte jag att dem totalt hade ändrat stil. Sahara har alltid varit ett band som stått på sig och haft sin egen stil! Men efter andra skivan Jennie bomb gick det bara utför. Visst hör det ju till att man utvecklas som band MEN jag tyckte att dem mest gjorde sådan musik som förväntades av svenska folket (och amerikanska folket med för den delen, då det upplevdes som att dem mer gick in för att sälja). Det lät absolut inte alls som deras tidigare sound. TRÅKIGT. Jag slutade helt att lyssna på dem och tyckte att dem hade hamnat i "kommersiellträsket". Nu har dem just släppt nya singeln oh´s som jag tycker är sjukt bra! Min åsikt angående Jennies och Marias hår kanske jag inte ska yttra mig om ;), men nya låten rocker helt enkelt fett!




Sahara Hotnights 2001. Maria och Jennie= Svart hår!!!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Jennie goes Mia Farrow, hehe :p



Ja, "Oh's" är faktiskt bra i studioversion, när man har hört den några gånger, så det ska bli intressant att se hur resten av albumet låter. Mina förväntningar är inte speciellt höga, så kanske de överraskar lite mer positivt denna gång då.

2011-04-25 @ 12:21:39
Postat av: Johan

Oj vilken ful frisyr den blonda i bandet har skaffat sig! Det är som Marcus skriver lite väl mycket Mia Farrow kring Rosemary's Baby, när hon var som fulast och mest snaggad:-p

http://art.allayers.com/images/large/mia_farrow.jpg



Jag har hört väldigt lite av detta band, faktiskt. Såg dem dock live för många många år sedan, men kommer inte ihåg hur de var då. Var helt inne i en goth- och synthperiod då, så lyssnade inte på pop, rock eller indiemusik då alls.

Tror att det var på Acceleratorfestivalen!

2011-04-25 @ 13:23:38
URL: http://kanard.blogg.se/
Postat av: Marcus

Det räcker gott att du kollar upp deras två första album inkl. b-sidor och en del annat (typ några covers från den tiden). Katie lånar nog ut sina skivor med glädje ;-)



Som kuriosa kan sägas att jag och Katie träffades för första gången IRL i samband med just en Saharakonsert. Grönan 2002? 2003?

2011-04-25 @ 19:44:47
Postat av: Sofia

Jag tycker det blonda håret var skitsnyggt. :)

2011-04-30 @ 17:45:56
URL: http://elisedal.blogg.se/
Postat av: Marcus

En polare intervjade Johanna i SH nyss, "Oh's" är den hårdaste/rockigaste låten från kommande skivan enligt henne... så vi kanske inte ska ropa hej ännu :p

2011-05-02 @ 19:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0