PMS.

Idag när jag vaknade upptäckte jag att fröken PMS hade infunnit sig i min hjärna. Jag får den känslan av att ingen annan upplever det lika jobbigt som mig? Jag har en vän som lider lika mycket varje månad men det känns som att hon är den enda jag känner. Varje månad ca en till en och en halv vecka före mens så blir jag som en annan människa- arg, ledsen, självmordsbenägen, likgiltig, omotiverad, gråtmild, en känsla av fulhet, äcklas av mig själv som människa, känner mig extremt tjock och allting är bara så FEL. Även ofantliga hungerkänslor som skulle göra det möjligt att sluka en hel gris. Det är som att man helt plötsligt har ådragit sig en akut depression. Min människosyn ska vi absolut inte tala om. Dessa symtom är ju kända för allmänheten men det verkar ju inte vara någon annan som lider av det? Eller? Idag på tunnelbanan blev jag så innerligt irriterad på en mamma som med bara handen torkade av barnets snor. Även en annan kvinna som råkade sätta sig på min väska. Det sistnämnda var jag arg på ända från globen till hötorget. Men varenda månad så undrar man vad det är för fel. Varför är det såhär? Vad är det som händer med mig? Men sen förstår man. Kvinnan är som mest fertil just under den här perioden. Då lyder frågan: Rent primitivt sett så ska ju mannen attraheras av kvinnan vid den här perioden så att han skall kunna befrukta henne. Men tycker dem då att det är attraktivt med en som är uppsvullen ( för man går ju upp ca 3 kg före mens, eller jag iaf), irriterad, arg och självmordsbenägen? Kolla på det här klippet. Lite kul,haha.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Usch det är det värsta som finns, man blir helt schizofren i alla fall jag:(



kramis

2009-09-09 @ 21:44:42
URL: http://spellbounds.blogg.se/
Postat av: Kattis

Ja, det är ett helvete rent ut sagt.

2009-09-10 @ 11:17:57
URL: http://katiepop.blogg.se/
Postat av: Emelie!

Jag har/hade en "vän" som blev inlags på psyk en gång när hon hade pms/mens.. då var det riktigt illa..!

2009-09-10 @ 19:08:46
URL: http://nodisco.blogg.se/
Postat av: Kattis

Ja, det kan jag förstå för det skulle jag med behöva ibland när det är riktigt illa :/

2009-09-10 @ 19:32:38
URL: http://katiepop.blogg.se/
Postat av: kim

naw jag håller med dig, pms är ett helvete det enda positiva är att svullna bröst ser lite större ut hehe

2009-09-13 @ 23:43:22
Postat av: kattis

Kim: Hahahahhah you got that right ;)

2009-09-15 @ 10:48:10
URL: http://katiepop.blogg.se/
Postat av: Donna M & the Puderpuffs

Jag väntar fortfarande på PMS.

Så orättvist och diskriminerande.

Jag vill ju också. Eller kanske inte.

2009-09-16 @ 22:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0