Psyk.



Just nu har jag praktik inom psykiatrin. Det här är den placering jag mest har sett fram emot. Jag ska få vara med på lite olika ställen. Just nu är jag på en dagverksamhet där dem arbetar med patienter drabbade utav olika  ångesttillsånd som till exempel social fobi, generaliserad ångestsyndrom och även depressioner. Jag ska få sitta med i grupper där patienter tränar sin sociala fobi  och sedan ska jag få gå på en avdelning där patienterna är dömda till rättspsykiatrisk vård.

Jag har hittills bland annat varit med på ECT-behandlingar (=ElectroConvulsiveTherapy). Man sövs i ca tio min och får elstötar i hjärnan. Ett epileptiskt anfall framkallas. Detta hjälper mot mycket svåra depressioner och även psykoser.

Jag börjar redan inse att den här placeringen inte bara är en vanlig praktikplats utan även ett utmärkt tillfälle att utvecklas som människa och utvecklas som person. Möten med människor kan man aldrig få för mycket av. Desto fler människor man möter , ju mer erfarenheter får man och ju mer lär man sig från andra och av sig själv.

Angående bilden så används inte tvångströjor inom psykvården längre. HA nu vet ni det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0