KENT.

Kent släpper ny skiva och den nya singeln heter "töntarna" som jag nu sitter och lyssnar på. Jag gillar den. Annars tycker jag att det alltid har varit så att man har fått lyssna igenom materialet några gånger innan man har lyckats bilda sig en uppfattning. Jag minns när "ingenting" släpptes och jag vet att jag tänkte att låten var ganska intetsägande. Nu när jag lyssnar på den så låter den väldigt unik och fin. "Töntarna" tycker jag påminner om soundet på b-sidorna (som för övrigt är bästa Kent-skivan/orna, om jag får säga det själv). Kent ska spela i Sthlm den 25 februari. Jag vet inte om jag vill se dem. Jag blir inte ledsen om biljetterna tar slut men skulle jag tag få på en biljett så skulle jag bli glad såklart. Jag menar, jag har haft min "Kentperiod" för flera, flera år sedan. Jag har sett dem några gånger. Kalla mig dryg men det är inte lika roligt längre. Visst kan jag se dem, jag ä l s k a r ju Kent men jag sitter isåfall hellre längst bak med en öl i handen och njuter i gräset. Stå längt fram och hoppa orkar jag inte göra längre. Sedan så hade jag och Evelina vår Kentperiod för några år sedan som sagt. Vi hängde jämt efter dem och bland annat Sahara Hotnights. Vi var på grammisgalan och rockbjörnen ett X antal gånger. Jag minns när Evelina presenterade mig för Sami (för att hon känner Kent lite) och jag blev alldeles till mig. Den reaktionen skulle jag inte få idag. Så är det. Men Kent, I love them som sagt.

Kommentarer
Postat av: Sébastien

Let's face it, du börjar bli gammal. ;-D

2009-10-10 @ 14:37:48
URL: http://popstitute.blogg.se/
Postat av: Marcus

Härlig liten dänga. Mer electro. Tyngre än förr.

Och Familjens Remix är så satans underbart skön.

2009-10-10 @ 14:54:15
Postat av: Kattis

Séb: Noooooooooooo :( haha.



Marcus: Ja, sannerligen :) Familjens remix har jag dock ej hört!

2009-10-10 @ 19:10:56
URL: http://katiepop.blogg.se/
Postat av: Johan

Jag har aldrig varit ett Kent-fan, men jag gillade förra skivan då den var mer mörk på ett synhigt sätt. Jag gillar därför ven den nya låten. Min enda invändning är att den (precis som oftast) är lite tråkig, men snyggt gjord. Dock ska det bli kul att höra om hela nya skivan är så synthig som Töntarna.

2009-10-10 @ 20:47:21
URL: http://kanard.blogg.se/
Postat av: Kattis

Johan: Jag håller med. Förra skivan var grymt bra och som du säger att den var synthinspirerad! Ja, precis, hoppas skivan är lika synthig ;)

2009-10-11 @ 16:20:19
URL: http://katiepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0